- Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
Viser 0 svartråde
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Hjem › Debatforum › Generelt › Kan det hænge sammen for låneudbyderne?
Hej i debatten
Jeg undrer mig over hvorfor banker og andre finansielle institutter overhovedet ønsker at låne penge ud til meget lave renter. Burde de ikke om nogen vide, at den pengemængde som bliver trykt ikke er gratis? Her tænker jeg specielt når det af mange forventes, at der rent faktisk kommer en stor mængde inflation.
Tager man først på realkreditlånene, som kan fåes med en negativ rente på under 0%, hvorfor vil man som realkreditinstitut så være med til låne ud?
Forbrugslån og quicklån, som kan findes med en rente og ÅOP på 5-25%, forstår jeg overhovedet ikke – specielt med den risiko som der nødvendigvis bør være for låneudbyderne ved denne type låntagere. Hvordan hænger dette sammen?
Med den mængde penge der trykkes, er det så ikke bare om at få lånt nogle penge og smide dem i defensive aktier som kan tåle inflation, guld eller andet fysisk? Eller overser jeg noget som rent faktisk gør at det kan hænge sammen for låneudbyderne?
Mvh Simon